Buikvet verbranden

U wilt graag buikvet verbranden. Hier vindt u de achtergrond informatie en manieren om effectief buikvet te verbranden. Calorieen verbranden is iets wat vaak wel lukt, maar dat buikvet blijft lastig.

Buikvet verbranden gaat vaak mis terwijl het niet heel moeilijk hoeft te zijn. Vaak heeft u net één gewoonte die ervoor zorgt dat er telkens weer opslag van buikvet plaatsvindt terwijl u het er aan de andere kant aftraint. Of u mist net die ene goede gewoonte die ervoor zou zorgen dat u onvoldoende buikvet verbrand.Veel mensen doen net niet genoeg om een goed resultaat te bereiken en geven vlak voor de finish op omdat ze te weinig resultaat ervaren.

Buikvet verbranden door goede eetgewoonte

buikvet verbrandenDoor goede gewoontes te ontwikkelen gaat u gegarandeerd buikvet verbranden. Het geheim van een strakke buik is de combinatie van effectieve vetverbranding voor uw gehele lichaam en gerichte (spier)oefeningen voor uw buik.

Eet gezond, vers en onbewerkt voedsel. Zorg ervoor dat u voldoende gezond voedsel eet en u niet in de verleiding komt net die ene verkeerde snack te eten. Zelfs een broodje gezond is niet zo gezond als het lijkt. Vaak zit het broodje boordevol saus waardoor u toch meer calorieen binnenkrijgt dan u nodig hebt en er dus vetopslag plaatsvindt. Probeer eiwitrijk voedsel te eten en pas op met verzadigde vetten. Zorg voor vitaliteit en drink daarom veel water en eet vitaal. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mineralen uit groentes, noten, eiwitten, aardappelen, fruit etc. Ook kunt u buikvet verbranden door vlees te stomen in plaats van te bakken. Als u een bepaalde dag ongezond gegeten hebt bouw dan extra cardiotrainingen in.

Buikvet verbranden door cardio

Doe regelmatig cardiotrainingen (2 tot drie keer per week minimaal een half uur) zoals hardlopen, wielrennen, roeien, boksen etc. Probeer de intensiteit telkens verder op te voeren, stel uzelf een doel en werk hier naar toe. Zorg ervoor dat je voldoende rust neemt waardoor je energie niveau gedurende de dag hoger is en je meer buikvet verbrand. U kunt niet alleen uw buikvet aanpakken daardoor is cardiotraining noodzakelijk en werkt het niet om alleen maar de buikspieren te trainen. Een belangrijke tip voor de cardiotraining is om te werken met intervallen. Hierbij kunt u denken aan eerst bijvoorbeeld 5 tot 10 minuten rustig hardlopen, vervolgens een aantal minuten sprinten, dan weer rustig lopen en onderweg wat springoefeningen doen etc. etc. Met andere woorden varieer gedurende uw cardiotraining. Uw lichaam wordt daardoor meer uitgedaagd waardoor u meer buikvet verbrand en u wilt uiteindelijk dat buikvet kwijtraken.

Strakke buik

Als u eenmaal vet hebt verbrand kunt u beginnen met gerichte buikspiertrainingen. Deze oefeningen zijn niet zinvol als u nog veel buikvet heeft. U traint namelijk de buikspieren en zolang deze verstopt zijn onder een vetlaag zorgt dit niet voor een strakke buik. Hoe lang u ook traint u zult geen resultaat bereiken. Met buikspiertrainingen kunt u denken aan situps, fitball crunch, reverse ab curl, bicycle maneuver of gebruik specifieke fitness apparaten zoals deze aanwezig zijn op de meest sportscholen.

Als u bovenstaande tips en trucs in acht neemt zult u gegarandeerd buikvet verbranden en krijgt u een strakke buik. Wel is het belangrijk om te weten dat dit niet van de ene op de andere dag gerealiseerd is. Hoe intensiever u aan het buikvet verbranden werkt hoe sneller u resultaat zult zien.

Wilt u meer informatie over buikvet verbranden? Navigeer aan de linker kant naar andere artikelen voor tips om succesvol calorieën te verbranden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *