De beste manier om buikvet te verbranden

Veel mannen en vrouwen willen graag een mooie, platte en strakke buik. Ze vinden die rolletjes op hun buik niet mooi en vinden het vervelend als ze strakke kleding moeten dragen. Niet alleen vinden veel mensen buikvet niet mooi, maar het is ook nog een hoger risico op allerlei nare ziektes, waar je natuurlijk niet op zit te wachten. Daarom ga ik je in dit artikel vertellen wat de beste manier is om buikvet te verbranden, zodat jij eindelijk die mooie platte buik krijgt waar je van droomt.

 

De eerste stap is afvallen

Het is belangrijk om te begrijpen dat je niet plaatselijk vet kunt verbranden, alleen buikvet verbranden is dus onmogelijk. Wanneer je graag een strakkere en plattere buik wilt, is de eerste stap: afvallen over je gehele lichaam. Probeer een klein calorietekort te creëeren, zodat je zo min mogelijk spiermassa verliest en zo veel mogelijk vetweefsel, want dat is wat je kwijt wilt. Wat je niet moet doen is een crash dieet gaan volgen, dit is een dieet waarbij je dagelijks zeer weinig calorieën mag eten en waarbij je snel afvalt. Het nadeel daarvan is is dat je ook veel spiermassa verliest en daarnaast komt je al snel weer aan wanneer je weer normaal gaat eten. Je lichaam wil zo snel mogelijk alle tekorten weer aanvullen. Begin daarom met een klein calorietekort, pas je dagelijkse eetpatroon aan en probeer je gehele eetpatroon gezonder te maken, in plaats van een crash dieet te gaan volgen.

 

De beste tips om gezond en snel af te vallen

Wanneer je op een gezonde manier zo snel mogelijk van je buikvet af wilt, lees dan de onderstaande tips goed door. Als je de onderstaande tips toepast zul je al snel merken dat je snel afvalt en een plattere en strakkere buik zult krijgen.

 

  1. Eet minder geraffineerde koolhydraten

Probeer minder geraffineerde koolhydraten en suikers te eten. Koolhydraten zijn een belangrijke energiebron, maar buikvet verbranden gaat makkelijker als je er minder van eet. Dat betekent niet dat je alle koolhydraten moet vermijden, in tegendeel. Probeer alle snelle en geraffineerde ‘witte’ koolhydraten te vervangen door een volkoren variant, dan ben je al goed op weg! Op het Internet zijn er tegenwoordig een hoop gezonde recepten te vinden.

 

  1. Eet meer vezels

Vezels zorgen voor een verzadigd gevoel, dit komt doordat ze water opnemen en hierdoor in je maag en darmen opzwellen. Daarnaast zorgen ze ook voor een tragere spijsvertering, waardoor je minder snel weer trek hebt in eten. Vezels zitten onder andere in volkoren producten, noten, zaden, pitten, avocado’s, blauwe bessen en peulvruchten.

 

  1. Eet meer eiwitten

Eiwitten zorgen voor een langer vezadigd gevoel, waardoor je minder calorieën hoeft te eten. Hierdoor val je dus sneller af. Daarnaast zorgen eiwitten ervoor dat spieren minder snel worden afgebroken. Probeer iedere dag genoeg eiwitten binnen te krijgen. Deze vind je onder andere in vlees, vis, eieren, zuivel en noten.

 

  1. Vermijd frisdrank en andere suikerhoudende dranken

In frisdrank en (fruit)sappen uit pak zitten erg veel suikers, zonder dat je het door hebt krijg je gigantisch veel suiker en dus calorieën binnen. Zodat je al snel veel meer calorieën binnenkrijgt dan dat je verbrandt. Als je iedere dag alle suikerhoudende dranken vervangt door water, thee of iets anders dat suikervrij is, zul je al snel verschil merken. Dit scheelt dagelijks namelijk erg veel calorieën.

 

  1. Drink voldoende water

Genoeg water drinken is altijd belangrijk, maar al helemaal als je wilt afvallen. je lichaam reinigt zichzelf namelijk met water, alle afvalstoffen worden met water zo snel mogenlijk uitgescheiden. Daarnaast is het ook verstandig om voor het eten een groot glas water te drinken. Doordat je een glas water hebt gedronken voor het eten, zul je sneller vol zitten omdat je maag al een stuk voller zit. Probeer iedere dag minimaal twee liter water te drinken en als je sport nog meer!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *